Named Entity Recognitian maakt de Share of Voice inzichtelijk
Entities zijn in het Nederlands eigennamen
Eigennamen zijn zelfstandige naamwoorden die individuele personen of zaken aanduiden, bijvoorbeeld namen van personen, merken, producten en organisaties. Tom Cruise, Heineken, Amsterdam, Apple, Zeeland, zijn allemaal eigennamen.
Eigennamen geven aan over wie of wat een tekst gaat.
Het kunstmatige tekst-intelligentie platform identificeert eigennamen en laat zien hoe vaak ze in een tekst worden genoemd. Zo krijg je een goed beeld welke organisaties, personen of merken relevant of belangrijk zijn. Vervolgens kun je zien of het sentiment over eigennamen positief of negatief is.
Share of Voice
Een smartphonefabrikant monitort bijvoorbeeld op social media alle berichten over smartphones. Named entity recognition laat een overzicht zien van alle merken die worden genoemd en hoe vaak ze worden genoemd. Dit maakt inzichtelijk wat de ‘Share of Voice’ van de genoemde merken is. Sentimentanalyse bepaald vervolgens of het sentiment van deze merken positief of negatief is.
Je kunt ook zien wat het sentiment veroorzaakt. De nieuwe smartphone van Samsung krijgt bijvoorbeeld veel positieve berichten. Consumenten zijn zeer enthousiast over het nieuwe het design en de nieuwe AI assistant.
Volg alles wat er over de producten en merken van de concurrentie wordt gezegd
Verbeter de bedrijfsprestatie
Het KTI platform filtert automatisch de eigennamen uit de teksten en bepaalt hun sentiment. Met named entity recognition monitor je alles wat er over jouw merken of producten wordt gezegd, waardoor je snel kunt ingrijpen bij eventuele problemen. Wat misschien nog belangrijker is dat je ook alles kunt volgen wat er de concurrentie wordt gezegd. Het KTI-platform laat direct zien wanneer een concurrent met een nieuw product op de markt komt, hoe dat product wordt gewaardeerd, wat men goed en wat men niet goed vindt. Dit zijn maar een paar voorbeelden hoe named entity recognition je helpt bij het verbeteren van de bedrijfsprestatie
Actionable insights met named entities
Named entities geeft je inzicht wat mensen over je bedrijf en ook over de concurrentie zeggen. Voor het goed interpreteren van wat er gezegd wordt is de context van wat er gezegd word van groot belang. Het KTI geeft inzicht in de context van eigennamen middels door onderstaande informatie:
- Welke en hoe vaak eigennamen worden genoemd
- Het sentiment van de eigennaam
- De belangrijkste onderwerpen per eigennaam. Bijvoorbeeld batterijduur (onderwerp) en camera (onderwerp) voor de Galaxy S9 (eigennaam)
- Het sentiment van de onderwerpen
Maak een afspraak voor een DEMO OP MAAT
of bekijk eerst onze interactieve demo-dashboards
Mijn naam is Arno Gudden, oprichter van Exocortex. Ik kan je alles vertellen over hoe je actionable insights uit teksten haalt met kunstmatige tekst-intelligentie. Graag richt ik me bij de DEMO OP MAAT op die actionable insights die specifiek voor jouw organisatie en branche van belang zijn.